MNIEJ PLASTIKU W LIDLU!

Produkty, ich jakość i bezpieczeństwo, ale także ciągłe ulepszanie ich względem oczekiwań konsumentów oraz w kontekście aktualnych problemów społecznych, są w przypadku Lidla kwestiami priorytetowymi.

Bycie odpowiedzialnym zobowiązuje, dlatego Lidl idzie o krok dalej, stawiając sobie kolejne konkretne cele w trosce o ekologię i przyszłość naszej planety:

  • Do 2025 r. Lidl Polska ograniczy zużycie plastiku o 20%. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą cześć asortymentu Lidla.
  • Do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu.

Powyższe zobowiązania są ważne w kontekście krajowej i unijnej polityki w zakresie plastiku, ale stanowią również ważny krok w kierunku kształtowania zrównoważonej gospodarki obiegu zamkniętego.    

Nowe, konkretne cele, wiążą się z koniecznością zredefiniowania parametrów opakowań przy zachowaniu ich dotychczasowych walorów.

Proces redukcji i wymiany opakowań plastikowych wymaga czasu, stąd realizacja założonych celów odbywać się będzie stopniowo do 2025 r. Zmiana jest wielowymiarowa, a jej realizacja wiąże się nie tylko z identyfikacją nowych możliwości i surowców w zakresie opakowania, ale zapewnienia przy tym pełni bezpieczeństwa dla produktu, a także wygody dla konsumenta.

Lidl posiada już znaczne osiągnięcia w zakresie redukcji opakowań warzyw i owoców dostępnych w ramach oferty „Ryneczku Lidla” – produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach takie jak cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie są dostępne bez nich. Aktualnie pracujemy również z dostawcami naszych bio warzyw i owoców, aby zapewnić im opakowania biodegradowalne – dowiedz się więcej z poniższej grafiki.

(materiał prasowy)